دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مهر 1394 - 11:09
در گفت‌وگو با آنا؛

حسین توکلی: روی مدال طلای سلیمی و رستمی در آمریکا حساب باز کرده‌ایم/ در بعضی از اوزان توقعات برآورده نشد

سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: نفرات ملی پوش اعزامی به مسابقات جهانی آمریکا مشخص هستند و رقابت های لیگ از نظر رکوردگیری برای ما از اهمیت بالایی برخوردار بود.
کد خبر : 44258

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، در آستانه مسابقات جهانی وزنه‌برداری آمریکا، ملی‌پوشان کشورمان در قالب تیم‌های باشگاهی پنجشنبه و جمعه هفته گذشته برای رکوردگیری در مسابقات لیگ شرکت کردند. در این میان تعدادی از ملی‌پوشان وزنه های خوبی زدند و با ثبت رکوردهای قابل قبول، امید سرمربی تیم ملی برای نتیجه گیری در مسابقات جهانی را افزایش دادند هر چند تعدادی از ملی‌پوشان هم نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.


حسین توکلی سرمربی تیم ملی وزنه برداری در خصوص وضعیت ملی پوشان در مسابقات لیگ به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «با توجه به فاصله کمی که بین مسابقات داخلی و رقابت‌های جهانی آمریکا داریم، رقابت‌های لیگ کشور از لحاظ رکوردگیری که برای ملی پوشان انجام شد، برای ما حائز اهمیت بود. از بین 10 نفری که حضورشان در مسابقات جهانی قطعی شده است، چند ملی پوش وزنه های خوبی زدند و در بعضی از اوزان هم توقعات ما برآورده نشد. ضمن اینکه سعید محمدپور هم با آسیب دیدگی که برایش بوجود آمد رقابت های جهانی را از دست داد.»


سرمربی تیم ملی در مورد علت اینکه بعضی از ملی پوشان از جمله بهداد سلیمی در مسابقات لیگ مانند گذشته عمل نکردند افزود: «متاسفانه مسابقات لیگ در ساعات ابتدایی روز برگزار شد که این موضوع برای ملی‌پوشان مشکلاتی را به وجود آورد. مسابقات جهانی و حتی ساعت تمرینی ملی‌پوشان بین ساعت 3 تا 5 بعدازظهر است اما ساعت برگزاری این مسابقات با شرایط ملی پوشان فرق کرده بود و در ساعت برگزاری مسابقه بدن ملی پوشان به آمادگی کامل نرسیده بود. مثلا بهداد سلیمی در تمرینات وزنه‌های خوبی زده بود و در یکضرب هم رکورد دنیا را ارتقا داده بود، اما به دلیل اینکه ساعت مسابقه بهداد 11 صبح بود، بدن سلیمی به آمادگی کامل نرسید و این عامل باعث شد تا نتواند خوب وزنه بزند.»


توکلی در ادامه در مورد شانس ایران در مسابقات جهانی آمریکا افزود: «مسابقات جهانی آمریکا یکی از شلوغ ترین رقابت های جهانی است چون تمام کشورها با حداکثر توان در این مسابقات حاضر می شوند تا بتوانند برای المپیک کسب سهمیه کنند. به شخصه به تیمی که قرار است به آمریکا برود خیلی امید دارم. در شرایط کنونی بهداد سلیمی و کیانوش رستمی شانس مدال طلا دارند و مجید عگسری هم با عملکرد خوبش در مسابقات لیگ به شرایط کسب مدال نزدیک شد.»


سرمربی تیم ملی در مورد وضعیت وزنه برداری ایران در مسابقات المپیک به عنوان یک رشته مدال آور برای ایران گفت: «در حال حاضر بعضی از نفرات سهمیه المپیک را کسب کردند و امیدواریم در مسابقات آمریکا بقیه ملی پوشان کسب سهمیه کنند تا با حداکثر نفرات در المپیک شرکت کنیم. بعد از مسابقات جهانی از فرصت چند ماهه تا المپیک نهایت تلاش خودمان را انجام می دهیم تا بتوانیم در المپیک بهترین عملکرد را داشته باشیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته